Rask levering Trygg betaling med Svea Enkel retur Gratis frakt ved kjøp over 1000kr*
Søk

Betingelser

Levering

Vår leverandør er Posten. For de fleste forsendelser bruker vi produktet Pakke til hentested eller Pakke i postkasse, som i størstedelen av landet ankommer postkontoret 2-3 dager fra vi har sendt bestillingen herifra. Du vil få sporingsnummer ved bestilling, men også varsel fra ditt Posten-utleveringssted ved ankomst.
På større kolli som el-sykler bruker vi Schenker hjemlevering. Her vil sjåføren ta kontakt med deg og avtale et tidspunkt det passer å få utlevert pakken på.
Du har to ukers frist til å hente pakken din på ditt nærmeste postkontor. Gjør du ikke det vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er Postens reglementer. I tillegg vil du bli fakturert for fraktkostnadene. 
Små og billige ordrer kan sendes som brevpost, men dette er uten sporing og forsikring.
Du har selvfølgelig også mulighet til å hente varene i vår butikk i Bø i Telemark.
Bestillinger over 1000,- som går innenfor normale pakkemål (altså ikke ski, sykkel,treningsapparat, etc.) sendes fraktfritt som pakke til postkasse eller pakke til hentested. For småpakker som er innenfor en gitt størrelse sender vi pakken som pakke i postkasse. Dersom pakken er for stor for postkassen leveres pakken på nærmeste utleveringssted.


Fraktpriser:
Pakke (Pakke til hentested/Pakke i Postkasse): 79,-
Lang pakke (for eksempel ski): 199,-
Varer med stor størrelse eller vekt (f. eks sykkel, pulk, spark, osv): 349,- per kolli

El-sykkel: 599,- per sykkel

Fraktpris blir spesifisert før betaling.

Vi sender dessverre ikke til Svalbard eller utlandet.
Har du hastverk og ønsker å få sendt det med for eksempel Postens ekspress over natt er det bare å ta kontakt, så gjør vi selvfølgelig dette. Vi har også ved flere anledninger fått bensinstasjonene i Bø til å overlevere pakker til kunder som er på gjennomreise utenfor våre åpningstider.

Betaling

Vår betalingsleverandør er Svea Checkout. 
De har en komplett løsning der du kan velge mellom Vipps, faktura, kort eller delbetaling. Gå inn på Sveas nettside for mer informasjon.
Ved faktura og delbetaling tar Svea en kredittsjekk basert på dine personalia, og går denne igjennom får du bestilt til din folkeregistrerte adresse. Om du ønsker å bestille til annen adresse må du betale med kort, dette for å forhindre svindel. Ditt personnummer blir ikke lagret av oss, og kun brukt til kredittsjekken hos Svea.
Fakturering er gebyrfritt med 14 dagers betalingsfrist. Ønsker du å forlenge betalingsfristen kan du logge inn på Sveas nettsider og gjøre dette. Du får faktura på e-post når vi sender ut varene. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.
Ved delbetaling er det samme betingelser som fakturering, men her kan du få månedlige fakturaer. Du kan dermed betale fakturaen i flere deler i ditt eget tempo.
Kort
Ved betaling med debet eller kredittkort må du oppgi kortopplysninger og godkjenne betalingen med BankID. Dette er en svært trygg løsning, og hverken vi eller Svea lagrer din kredittkortinformasjon.

For å kunne tilby deg å bruke Sveas betalingsmetoder, er vi nødt til å dele visse opplysninger om deg med Svea. Dette skjer bare dersom du velger Svea som betalingsmetode. Svea bruker opplysningene til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende.

Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Sveas personvernerklæring.

Ved retur av varer kansellerer vi faktura eller refunderer kortbetalingen. Ønsker du å utvide betalingsfristen på fakturaen, eller gjøre den om til delbetaling, kontakter du Svea for dette.
Svea kan kontaktes her eller på telefon 73 93 06 70 / ehandel.no@svea.com.

Dersom du ønsker mer informasjon, kan du besøke Svea Norge 

Priser

Prisene inkluderer 25% moms. 
Dersom momsen, skatter eller andre avgifter endres vil våre priser endres tilsvarende.

Rabattkoder

Rabattkoder gjelder kun på sorte priser. Rabattkode er altså ikke gjeldende på røde priser.

Velkomstrabattkode: Gjelder kun på sorte priser. Gjelder ikke på sykler, elektronikk, våpen, ammunisjon, optikk og allerede nedsatte varer.

Bestilling

Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse pr e-mail med all informasjon. I tillegg mottar du en e-mail med informasjon etter hvert som ordren behandles hos oss.
Dine angre- og returrettigheter
Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp melder du dette til via e-mail eller sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist) og vedlegger med dokumentert forklaring til grunnen du leverer tilbake varen. Du velger selv om du vil ha en annen vare eller pengene tilbake.

Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved.
Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver returårsak på returskjemaet.
Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. Fyll ut returforklarings dokument og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 30 dager. Med mindre annet er oppgitt fører vi betalingen tilbake til kortet som er brukt til å betale med.

Angrerett

For dine innkjøp gjelder en angrerett på 14 dager. I denne perioden har du en angrerett som innebærer at du har mulighet til å, uten noen forpliktelser fra din side og bortsett fra transportkostnadene, sende tilbake de varene du har mottatt. Du skal i så fall sende tilbake varene uskadede og ubrukte. I de fleste tilfeller er det ikke noe problem å få utvidet angreretten, bare ta kontakt med oss.

Fraktkostnadene ved retur er det du som betaler, med mindre det er feil fra vår side, feks feil vare eller størrelse.

Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp.

Spesialbestilte varer
Retur av spesialbestilte varer må godkjennes av oss før retur skjer og det vil normalt medføre kostnader for kunde ved retur av disse.

Angreretten gjelder ikke for følgende:

  • Digitalt innhold på minnebrikker, CD- og DVD-plater når forseglingen på det fysiske produktet er brutt
  • Forseglede varer som ikke er egnet for retur av helsevernmessige eller hygieniske årsaker og hvor forseglingen er brutt etter levering (eks sikkerhetsutstyr innen klatring, undertøy og kroppsnært treningstøy)
  • Original emballasje må være intakt for at full angrerett skal gjelde. Kan vi ikke selge varen som ny, vil egne regler i angrerettloven tre inn og beløpet som eventuelt refunderes vil bli avkortet etter produkts verdiforringelse.
  • Varer som er fremstilt etter kundens spesifikasjoner, såkalt tilvirkningskjøp, (eks tau kuttet på spesifikasjon, ski og bindinger montert på disse)
  • Varer som forringes eller raskt går ut på dato (eks mat og kosttilskudd)
  • Varer med personlig preg

NB! I forbindelse med julehandelen har vi utvidet bytterett, så alt du kjøper mellom 1. november og jul kan byttes frem til 10. januar.

Force majeure

Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure egnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Varelager

Siden vi også har en fysisk butikk i Bø, kan vi ikke garantere at varelageret oppgitt i nettbutikken er riktig til enhver tid. Vi forbeholder oss derfor retten til å annullere hele eller deler av ordren dersom en vare ikke finnes på lager. Kunden vil i så fall bli informert om dette.

Filters
Sort
display